سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رویکرد شی گرا در طراحی معماری فرآیندهای کسب و کار

معماری فرآیند کسب و کار، به عنوان یک نمای کلی از مجموعه هایی از فرآیندهای کسب و کار تعریف می شود که روابط متقابل آنها را نشان می دهد و ممکن است با دستورالعملهایی بـــرای تعیین روابط مختلف بین فرآیندهای کسب و کار توسعه یابد. داشتن معماری فرآیند کسب و کار مناسب، راهنمایی برای مدل سازی فرآیندهای کسب و کار را فراهم می کند.

در این مقاله قصد بررسی و شرح رویکرد شی گرا را از میان رویکردهای معماری فرآیند کسب و کار داریم. همچنین برای آشنایی با رویکرد هدف محور و رویکرد عمل محور نیز می توانید به لینک مربوط به هر یک وارد شوید.

در رویکردهای شی گرا در ابتدا یک مدل شی کسب وکار طراحی می شود به عنوان مثال به صورت نمودار کلاس UML. پس از آن معماری فرآیند کسب و کار با مطالعه شی های کسب و کار که در سازمان وجـود دارند و همچنین این روابط متقابل بین آنها طراحی می شود. مفهوم اصلی سازندهی در رویکردهـای شی محور، شـی کسب وکار اسـت.

ما در گروه مدیریت فرآیند پارس می توانیم ضمن بررسی فرآیندها و جریان کارهای شما، امکان ساخت فرآیند در پروسس میکر را در سازمان شما فراهم آوریم.

3 نوع شی کسب و کار در نظر گرفته شده است: اشیای دائمی، اشیای موردی و سـایر اشیا.

اشیای دائمی به اشیای کسب وکار اط?ق می شود که چرخه عمر نسبتاً طو?نی در سازمان دارنـــد، مثل مشتری در اکثر سازمانها و شرکت ها. با تعیین این که چه اتفاقی بر سر این اشیا میآید و تعریف فرآیندهایی برای پشتیبانی و حمایت از این عملها، میتوان فرآیندها را اشـــیای دائمی در نظر گرفت. به عنوان مثال یک مشتری جدید میتواند بیاید یا چیزی بخرد ، بنابراین به یک فرآیند برای ثبت نام مشتری و فرآیند فروش نیاز است.