سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفتر مدیریت فرآیند کسب و کار چیست؟

دفتر مدیریت فرآیند کسب و کار (Business Process Management Office) یا BPMO، هیئت یا کمیته‌ای است که مسئولیت ساختاردهی، تضمین عملکرد و مدیریت فرآیندهای کسب و کار را بر عهده دارد. راه‌اندازی این هیئت برای موفقیت در عملکرد کسب و کارها ضروری است، چرا که حجم فعالیت‌ها معمولا زیاد است و هر روز پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین، برای مقابله با تغییرات دائمی بازار، کسب و کارها باید آمادگی لازم را داشته باشند.  این کمیته، مسئول ساختاردهی و تضمین عملکرد BPM است. همچنین، میان دستورالعمل‌های استراتژیک سازمان و پیاده سازی و اجرای واقعی فرآیندهای کسب و کار ارتباط ایجاد می‌کند.

دفتر مدیریت فرآیند کسب و کار یا BPMO، تضمین می‌کند که زمان و فعالیت‌های شما برنامه‌ریزی شده، ساختار یافته و سازماندهی شده است و در نهایت می‌توانید به بهترین نتایج برسید.

یک کسب و کار با معماری سازمانی فرآیندگرا، فعالیت‌هایی را تعریف می‌کند که به صورت فرآیندهای متوالی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند تا در نهایت به تحویل نهایی همسو با اهداف استراتژیک کسب و کار برسند. این جریان فرآیندها در تمام مراحل یک کسب و کار وجود دارد. از آنجا که از این جریان فرآیندی، نقشه برداری شده و برای همه ذینفعان قابل مشاهده است، می‌توانید آن را نظارت کنید، تجزیه و تحلیل کنید و یا تغییر دهید.

این بهینه سازی مداوم، علاوه بر بهبود کیفیت و کارایی کسب و کار و کاهش هزینه‌ها، مزیت رقابتی نیز برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند.

در نهایت، دفتر مدیریت فرآیند، این تحولات را با هدف مشارکت کارکنان در کل فرآیند، شناسایی، پشتیبانی، مستند سازی و مدیریت می‌کند.